Deklaracja dostępności dla aplikacji mobilnej ŚKUP
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej „Mobilny ŚKUP".
GZM udostępnia dwie aplikacje mobilne:
-
„Mobilny ŚKUP" wersja na iOS 3.0.72
- Data publikacji aplikacji: 05.01.2021 r.
- Data ostatniej aktualizacji: 24.03.2022 r.
-
„Mobilny ŚKUP" wersja na Android 3.0.72
- Data publikacji aplikacji: 06.04.2020 r.
- Data ostatniej aktualizacji: 24.03.2022 r.
Dla systemu operacyjnego Android aplikacja „Mobilny ŚKUP" jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Testy aplikacji pokazały, iż aplikacja „Mobilny ŚKUP" jest dostępna dla osoby korzystającej z wbudowanych w systemach Android oraz iOS narzędzi udźwiękawiających. Dla osób niekorzystających z programów udźwiękawiających problemem wydaje się bardzo duża liczba wykorzystanych kolorów, co rozprasza osoby z mniejszymi zdolnościami korzystania z aplikacji mobilnych (osoby starsze, osoby z zaburzeniami psychicznymi).
Trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem nowej aplikacji
w ramach projektu „ŚKUP 1.5 – Unowocześnienie systemu
pobierania opłat za przejazdy publicznym transportem zbiorowym".
Podczas tych prac dokładamy wszelkich starań, aby nowa aplikacja
uwzględniała wyżej wymienione założenia.
Jednocześnie informujemy, że aplikacja mobilna spełnia
wymagania art. 8 ust. 2 ustawy.
Oświadczenie sporządzono dnia 12.04.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie protokołu
z audytu aplikacji mobilnej („Mobilny ŚKUP") pod kątem
zgodności z WCAG 2.1, przeprowadzonego przez Agileo.IT
Sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18c.
Podmiotowa aplikacja mobilna została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek.
Informacja na temat utworzonych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji
W aplikacji mobilnej „Mobilny ŚKUP" nie można korzystać
ze skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością aplikacji „Mobilny ŚKUP"
prosimy o informację. Za rozpatrywanie uwag i wniosków
dotyczących dostępności cyfrowej aplikacji „Mobilny ŚKUP"
odpowiedzialny jest Departament Informatyki Urzędu Metropolitalnego
Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kontakt:
e-mail: it@metropoliagzm.pl, tel. +48 32 74 38 479. Wnioski o
udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia
dostępności można składać za pośrednictwem
poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kancelaria@metropoliagzm.pl.
Postępowanie odwoławcze
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących aplikacji „Mobilny ŚKUP" odpowiada:
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia:
Kontakt:
e-mail: kancelaria@metropoliagzm.pl,
tel.: +48 32 718 07 42 dostępny w dniach od poniedziałku
do piątku w godzinach: 7:30 – 15.30.
Koordynator do spraw dostępności:
Katarzyna Miazio – Wydział Rozwoju Społeczno–Gospodarczego
Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Kontakt:
e-mail: k.miazio@metropoliagzm.pl,
tel.: +48 32 718 07 72.
Każdy ma prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
aplikacji lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia
dostępności cyfrowej aplikacji lub jej elementu, wnioskować
o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie powinno zawierać dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie
dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później
niż w ciągu
7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym
i podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie
błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.
Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji
mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp
do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz
zgłosić skargę do Departamentu Informatyki Urzędu Metropolitalnego
Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kontakt – e-mail: it@metropoliagzm.pl,
tel. +48 32 74 38 479.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związanych z
dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii mieści się przy
ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice.
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Do budynku prowadzą 3 wejścia – pierwsze główne od ul. Hercena, drugie
(boczne) od ul. Hercena, trzecie (tylne) od strony ul. Szmausa.
Do każdego z wejść prowadzą schody – przy schodach do wejścia głównego
znajduje się podjazd dla wózków.
Dla klientów i gości dostępne jest wejście od ulicy Barbary (główne) – posiada
podjazd dla wózków inwalidzkich, drzwi otwierane automatycznie,
umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku. W budynku funkcjonuje
obszar kontroli, przez który można przejechać wózkiem
inwalidzkim poprzez specjalną bramkę.
Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie korytarze
i pomieszczenia na każdym z pięter. W budynku na parterze jest
jedna winda, przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze,
w prawym skrzydle budynku.
Ponadto:
1. zastosowano pochylnię dla wózków od ulicy Barbary,
2. w budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Brajla,
oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób
niewidomych, słabowidzących,
3. informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona
jest w sposób głosowy (pracownicy ochrony znajdującej się przy
wejściu głównym od ul. Barbary). Po przeprowadzeniu remontu
punktu informacyjnego/ochrony będzie również dostępna wizualna
informacja o rozkładzie pomieszczeń w postaci tablicy informacyjnej,
4. w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków
zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika, kancelarii
ogólnej znajdującej się w pokoju 013 po prawej stronie po
wejściu do budynku głównego od ul. Barbary)
tel. 32 718 07 44, email: kancelaria@metropoliagzm.pl.
5. przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe
dla osób z niepełnosprawnością,
6. do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść
z psem asystującym i psem przewodnikiem,
7. w budynku na chwilę obecną nie można skorzystać
z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa ta będzie
dostępna w niedługim czasie i będzie bezpłatna.
Jednocześnie, zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r.
o języku migowym i innych środkach komunikowania – prosimy,
aby osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej
przy pomocy tłumacza języka migowego zgłosiła ten fakt
co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym
terminem jej załatwienia