RODZAJE KART

Użytkownicy mają do wyboru dwa typy kart: spersonalizowaną i niespersonalizowaną.

KARTA SPERSONALIZOWANA
– zawiera dane identyfikacyjne użytkownika. Korzysta z niej wyłącznie posiadacz karty. Można na niej kodować wszystkie rodzaje biletów okresowych imiennych.
KARTA NIESPERSONALIZOWANA
– nie zawiera danych osobowych. Korzysta z niej każda osoba, która w danej chwili dysponuje kartą. Można na niej kodować wyłącznie bilety okresowe na okaziciela.

Porównanie dwóch rodzajów kart

  KARTA
SPERSONALIZOWANA
KARTA
NIESPERSONALIZOWANA
Opłata przy wydawaniu karty
Opłata za wydanie duplikatu
Wydawana w Punkcie Obsługi Klienta lub w Punkcie Obsługi Pasażera Po wypełnieniu wniosku w POK lub POP lub przez Internet Bez dodatkowych formalności
Wysłana na wskazany adres Po wypełnieniu wniosku na Portalu Klienta
Wydawana w automatach oraz punktach sprzedaży (800 punktów)
Możliwośc zapłaty z e-portmonetki
Zabezpieczenie kodem PIN
Możliwość przechowywania certyfikatu podpisu elektronicznego
Możliwość zapisywania imiennych biletów okresowych
Możliwość zapisywania okresowych biletów na okaziciela
Możliwość zapisywania uprawnień do ulg
Możliwość zapisywania okresowych biletów ulgowych
Obsługa karty przez Internet
Okres ważności 48 miesięcy 96 miesięcy
Blokowanie karty Osobiście w POK lub POP oraz telefonicznie i przez Internet Osobiście w POK lub POP na podstawie dowodu zakupu

Zamów SPERSONALIZOWANĄ kartę ŚKUP

Osobiście w POK i POP

Wybierz Punkt Obsługi Klienta lub Punkt Obsługi Pasażera.


Na miejscu wypełnij wniosek
– trzeba będzie podać swoje dane osobowe.
 
UWAGA! Jeśli wniosek wypełniany jest w imieniu osoby trzeciej, należy mieć przy sobie pełnomocnictwo podpisane własnoręcznie przez tę osobę. Wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu ŚKUP. W przypadku gdy wniosek oddawany jest wraz z pełnomocnictwem, uprawniona osoba bez dodatkowych formalności może odebrać kartę.
 

Do wniosku należy dołączyć zdjęcie.
Pracownik na miejscu zeskanuje zdjęcie, na przykład z dowodu tożsamości (lub inne – zdjęcie powinno mieć format legitymacyjny, takie jak umieszcza się w dokumentach. Nie mogą to być zdjęcia całej sylwetki, zbiorowe itp.). Fotografię będzie można wykonać również na miejscu, bez żadnych dodatkowych opłat.

Wybierz miejsce odbioru karty.
Może to być Punkt Obsługi Klienta lub Punkt Obsługi Pasażera, w którym składany jest wniosek lub wskazać inną, bardziej dogodną dla siebie lokalizację.

Pracownik wyda potwierdzenie złożenia wniosku oraz wskaże termin odbioru karty (standardowy czas oczekiwania to 1 dzień roboczy)

Przez Internet

Wejdz na Portal Klienta
http://www.kartaskup.pl
i wybierz opcję: "Chcę mieć kartę"


Pojawi się formularz, w którym należy wpisać swoje dane osobowe.


Do wniosku należy dołączyć swoje zdjęcie - w formacie legitymacyjnym - system poda wymagane dane techniczne.


Wybierz Punkt Obsługi Klienta lub Punkt Obsługi Pasażera, w którym chcesz odebrać swoją kartę. Możesz również wybrać opcję, aby kartę dostarczono na wskazany przez Ciebie adres. Opłata za wysyłkę wynosi 10 zł.


System poprosi o dokonanie wpłąty inicjacyjnej
Pieniądze zostaną przelane na konto nowej karty. Minimalna kwota, którą należy wpłacić wynosi 20zł.


System wygeneruje potwierdzenie złożenia zamówienia:

  • dla kart zamówionych w POP standardowy czas oczekiwania to 1 dzień roboczy,
  • dla kart zamówionych w POP są to 2 dni robocze,
  • dla kart wysłanych na wskazany adres czas oczekiwania wynosi 14 dni.

Jak dostać NIESPERSONALIZOWANĄ kartę ŚKUP

Wybierz
Punkt Obsługi Klienta,
Punkt Obsługi Pasażera,
Stacjonarny Automat Doładowania, (biletomat ŚKUP)
Punkt doładowań kart ŚKUP (800 punktów, m.in. w sieci Kolporter oraz Ruch).