RODZAJE KART

Użytkownicy mają do wyboru dwa typy kart: spersonalizowaną i niespersonalizowaną.

KARTA SPERSONALIZOWANA
– zawiera dane identyfikacyjne użytkownika. Korzysta z niej wyłącznie posiadacz karty. Można na niej kodować wszystkie rodzaje biletów elektronicznych oraz uprawnienia do ulg.
KARTA NIESPERSONALIZOWANA
– nie zawiera danych osobowych. Korzysta z niej każda osoba, która w danej chwili dysponuje kartą. Można na niej kodować wyłącznie elektroniczne bilety na okaziciela bez prawa do ulg.

Porównanie dwóch rodzajów kart

  KARTA
SPERSONALIZOWANA
KARTA
NIESPERSONALIZOWANA
Opłata przy wydawaniu karty
Opłata za wydanie duplikatu
Wydawana w Punkcie Obsługi Pasażera Po wypełnieniu wniosku w POP lub przez Internet Bez dodatkowych formalności
Wysłana na wskazany adres Po wypełnieniu wniosku na Portalu Klienta
Wydawana w automatach oraz punktach sprzedaży (600 punktów)
Możliwośc zapłaty z e-portmonetki
Zabezpieczenie kodem PIN
Możliwość przechowywania certyfikatu podpisu elektronicznego
Możliwość zapisywania wszystkich rodzajów biletów elektronicznych
Możliwość zapisywania elektronicznych biletów na okaziciela
Możliwość zapisywania uprawnień do ulg
Możliwość zapisywania elektronicznych biletów ulgowych
Obsługa karty przez Internet
Okres ważności 48 miesięcy 96 miesięcy
Blokowanie karty Osobiście w POP oraz telefonicznie i przez Internet Osobiście w POP na podstawie dowodu zakupu

Zamów SPERSONALIZOWANĄ kartę ŚKUP

Osobiście w POP

Wybierz Punkt Obsługi Pasażera.


Na miejscu wypełnij wniosek – trzeba będzie podać swoje dane osobowe.
UWAGA! 
Jeśli wniosek wypełniany jest w imieniu osoby trzeciej, należy mieć przy sobie pełnomocnictwo podpisane własnoręcznie przez tę osobę. Wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu ŚKUP. W przypadku gdy wniosek oddawany jest wraz z pełnomocnictwem, uprawniona osoba bez dodatkowych formalności może odebrać kartę.

Do wniosku należy dołączyć zdjęcie.
Pracownik na miejscu zeskanuje zdjęcie, na przykład z dowodu tożsamości (lub inne – zdjęcie powinno mieć format legitymacyjny, takie jak umieszcza się w dokumentach. Nie mogą to być zdjęcia całej sylwetki, zbiorowe itp.). Fotografię będzie można wykonać również na miejscu, bez żadnych dodatkowych opłat.

Wybierz miejsce odbioru karty.
Może to być  Punkt Obsługi Pasażera, w którym składany jest wniosek lub wskazać inną, bardziej dogodną dla siebie lokalizację.

Pracownik wyda potwierdzenie złożenia wniosku oraz wskaże termin odbioru karty (standardowy czas oczekiwania to 2 dni robocze).

Przez Internet


Wejdź na Portal Klienta http://www.kartaskup.pl i wybierz opcję: „Chcę mieć kartę"
 


Pojawi się formularz, w którym należy wpisać swoje dane osobowe*.


Do wniosku należy dołączyć swoje zdjęcie -- w formacie legitymacyjnym -- system poda wymagane dane techniczne.



Wybierz Punkt Obsługi Pasażera,
w którym chcesz odebrać swoją kartę. Możesz również wybrać opcję, aby kartę dostarczono na wskazany przez Ciebie adres. Opłata za wysyłkę wynosi 10 zł.



System poprosi o dokonanie wpłaty inicjacyjnej.
Pieniądze zostaną przelane na konto nowej karty.
Minimalna kwota, którą należy wpłacić wynosi 20 zł.


System wygeneruje potwierdzenie złożenia zamówienia:

  • dla kart zamówionych w POP są to 2 dni robocze,
  • dla kart wysłanych na wskazany adres czas oczekiwania wynosi 14 dni.

*UWAGA!

Aby złożyć wniosek o kartę przez Portal Klienta, konieczne jest podanie numeru PESEL. Osoby nieposiadające takiego numeru (np. obcokrajowcy) wniosek
o spersonalizowaną kartę ŚKUP mogą składać osobiście w Punktach Obsługi Pasażera. Przy składaniu wniosku potrzebne będą następujące dane niezbędne do wygenerowania identyfikatora cudzoziemca: typ dokumentu tożsamości, numer dokumentu (np. paszportu) oraz obywatelstwo.

Jak dostać NIESPERSONALIZOWANĄ kartę ŚKUP

Wybierz
Punkt Obsługi Pasażera,
Stacjonarny Automat Doładowania, (biletomat ŚKUP)
Stacjonarny Punkt Sprzedaży biletów na kartę ŚKUP (600 punktów, m.in. w sieci Kolporter oraz Ruch).