GDZIE MOŻNA DOŁADOWAĆ KARTĘ

Przed pierwszym użyciem kartę należy zasilić wybraną kwotą lub zapisać na niej wybrany bilet (okresowy albo strefowo-czasowy).

ZASILENIE KARTY
Polega na przelaniu na konto karty wybranej sumy. Pieniędzmi tymi będzie można płacić m.in. za przejazd, parkowanie, bilet okresowy, dokonać opłat w Punktach Obsługi Klienta, Punktach Obsługi Pasażera, automatach ŚKUP czy używać jej w instytucjach akceptujących płatności kartą ŚKUP.

Kartę zasilić można w Punktach Obsługi KlientaPunktach Obsługi Pasażera, poprzez stacjonarny automat oraz Portal Klienta. W POP, POK i w automacie kartę można doładować gotówką i kartą płatniczą. W Portalu Klienta można natomiast skorzystać z ekspresowych albo zwykłych przelewów bankowych. W przypadku przelewów ekspresowych należy zalogować się na konto karty ŚKUP, wybrać opcję „Zasilenie karty", a na końcu wybrać bank z którego chcemy opłacić zasilenie. Jeżeli naszego banku nie ma na liście należy wybrać opcję „Wydrukuj druk wpłaty" i po podaniu danych Zleceniodawcy zostanie wygenerowany druk przelew, który można zrealizować np. na Poczcie. Jest jeszcze możliwość samodzielnego wykonania przelewu – w tym celu w swoim banku należy wykonać przelew na konto techniczne karty, którego numer znajduje się na Rewersie Karty ŚKUP.

Na karcie ŚKUP obowiązują następujące limity transakcyjne:

  • dzienny limit transakcji - 500zł
  • maksymalne saldo środków dostępnych w elektronicznej portmonetce -  500 zł
  • maksymalna wysokość wszystkich zasileń w roku kalendarzowym - 10 000 zł

KUPNO BILETU OKRESOWEGO
Bilety można kupować w Punktach Obsługi KlientaPunktach Obsługi Pasażera oraz punktach wyposażonych w moduły do obsługi systemu ŚKUP - wystarczy wskazać pracownikowi wybrany przez siebie bilet, a zostanie on zapisany na karcie. Bilet okresowy można też kupić w automatach biletowych ŚKUP. Płatności można dokonywać zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. 

JAK KUPIĆ BILET PRZEZ INTERNET?
Po zalogowaniu się na konto karty należy wybrać zakup biletui wybrać jego rodzaj. Uregulowania płatności za zakupiony bilet, będzie można dokonać z indywidualnego konta bankowego autoryzując elektroniczny przelew bankowy (płatności ekspresowe). Po dokonaniu zakupu, bilet pojawi się na naszej karcie po upływie co najmniej trzech godzin. Jego aktywacja nastąpi w momencie przyłożenia do czytnika w automacie biletowym lub kasowniku. 

UWAGA!
Na Portalu Klienta nie ma możliwości kupowania biletów ze środków zgromadzonych na karcie. Po wybraniu opcji zakupu biletu na portalu, użytkownik przekierowany zostaje do systemu eCard, gdzie płatność dokonywana jest z indywidualnego konta w banku. Środki przelane na konto karty można użyć dokonując opłat (np. kupując bilety) w automatach biletowych i w stacjonarnych punktach obsługi. Pieniądzem elektronicznym znajdującym się na karcie można również płacić bezpośrednio w czytnikach za przejazdy jednorazowe.

Aktywacja biletu zakupionego przez internet
Pasażerowie, którzy zakupią bilet przez Portal Klienta, podczas pierwszego przejazdu wsiadając do pojazdu powinni przyłożyć kartę do czytnika dwa razy. Pierwsze przyłożenie skutkuje zapisaniem biletu „fizycznie" na kartę. Na czytniku pojawi się komunikat „Doładowanie zrealizowane". Dopiero ponowne przyłożenie powoduje skasowanie (aktywację) danego biletu. Przy kolejnych przejazdach wystarczy kartę przykładać już tylko raz przy wejściu do pojazdu. Ponadto, pasażerowie mogą zaktualizować stan swojej karty w: Punktach Obsługi Pasażera, Punktach Obsługi Klienta, Stacjonarnych Automatach Doładowania lub za pomocą Aplikacji ŚKUP NFC dostępnej na smartfony.